OI LONDON 2012: Specifične informacije za akreditirane novinare

Nema “Media Village“ – Na OI u Londonu neće biti Media Villagea već je LOCOG ponudio službeni smještaj svim akreditiranim novinarima pisanih medija u 30 londonskih hotela (podsjećam: HOO je dobio 22 akreditacije; do početka listopada 2010. HOO će u dogovoru s HZSN-om raspodijeliti akreditacije).

Smještaj je na bazi studentskih soba, ali i više kategorizacije (hoteli s tri ili četiri zvjezdice), a cijena noćenja s doručkom i uključenim VAT-om kretat će se oko 125 funti. Ova okvirna cijena dobivena je na temelju četverogodišnje analize cijena smještaja u londonskim hotelima u razdoblju srpanj-kolovoz (LOCOG će konačnu cijenu obznaniti u studenom ove godine).

Dobra vijest za sve redakcije je da nema plaćanja smještaja do siječnja olimpijske 2012. godine, a što na prethodnim Igrama nije bio slučaj. Pri rezervaciji smještaja svakako treba imati na umu kako su sobe londonskih hotela u pravilu male kvadrature. Naravno, ponuda LOCOG-a i njihovih službenih hotela je samo ponuda, pa tako akreditirani novinari mogu pronaći i neki drugi smještaj, ali moraju voditi računa da taj smještaj bude u blizini službenog olimpijskog transporta (koji je za sve akreditirane besplatan), kako troškovi ne bi rasli.

Transport – Tih 30 ponuđenih hotela nalaze se u dijelu Londona zvanom Bloomsbury, a u neposrednoj blizini svih hotela nalazit će se transportno središte (Russell Square) – do Olimpijskog parka gdje će biti IBC i MPC autobusom treba 40 minuta vožnje (17 od 30 hotela su na 15 minuta pješke do Russell Square). Dosta novinara se žalilo na udaljenost jer će uz vrijeme potrebno do Olimpijskog parka (a onda i prema ostalim sportskim objektima) dodatno trebati cca 30 minuta za pregled osiguranja.
Postoji još jedna opcija transporta do Olimpijskog parka, a to je Javelin Service – od King’s Cross/St Pancras stanice do stanice Stratford International (koja je u rekonstrukciji kako bi mogla zadovoljiti veći kapacitet putnika) trebat će sedam minuta brzim vlakom. No, od ponuđenih hotela do King’s Cross/St Pancras stanice potrebno je 15-20 minuta (ovisno u kojem hotelu će novinar biti smješten). Organizator uvjerava kako neće biti prometnih problema, a na cestama Londona osigurat će i tzv. Olympic Lane (samo za vozila s olimpijskom akreditacijom).

London Media Centre – LOCOG u suradnji s Visit London, kao što je bio slučaj i na prethodnim Igrama, organizira press centar za sve neakreditirane novinare. Prema nekim predviđanjima, London Media Centre trebao bi se nalaziti u bivšoj gradskoj vijećnici (City Hall) u tzv. River Zone. Postupak registriranja je u tijeku (vidi link): http://www.visitlondonmediacentre.com/london_2012/london_media_centre/ 

INFO+
MOO je u zadnje dvije godine počeo rad na usavršavanju tzv Info System (informacijski sustav koji je bio zatvorenog tipa, a ne za širu javnost, na raspolaganju akreditiranim osobama, dostupan na svim sportskim borilištima, press centrima, Olimpijskom selu…). Sustav je to koji je nudio sve relevantne informacije vezane uz Olimpijske igre – raspored i rezultate natjecanja, rasporede treninga, biografije sportaša, informacije o transportu, vremenu….). U radnoj skupini koja je radila na usavršavanju sustava koji se sad zove INFO+, bio je i Boris Sakač, hrvatski informatički stručnjak, danas savjetnik za informatičku tehnologiju u Međunarodnom olimpijskom odboru, a donedavno glavni informatički stručnjak MOO-a.
Najveća novost INFO+ sustava jest njegovo online izdanje, odnosno INFO+ će uz korisničko ime i lozinku biti dostupan svima novinarima diljem svijeta, na njihovim osobnim računalima (za neakreditirane novinare usluga se naplaćuje i naručuje putem «rate carda»).
Novost je da će se najnovije obavijesti moći primati putem e-maila ili sms-a (npr. novi svjetski rekord u streljaštvu – obavijest isti trenutak stiže novinaru na mail ili mobitel).

Gordana Gaćeša, Predstavnica HOO-a za odnose s javnošću